WOCAS

WOCAS is een zeer krachtig en solide ERP pakket voor woningcorporaties waarmee u uw primaire diensten en processen betrouwbaar kunt uitvoeren en beheren. Door de hoge mate van flexibiliteit kunt u de backoffice applicatie nauwkeurig afstemmen op uw situatie en behoeftes.  

Via een eenvoudige en mobiele interface zoekt u met WocasOnline de voor u relevante informatie op of maakt u snel en efficiënt op locatie meldingen aan. U heeft direct volledige toegang  tot alle kennis en informatie uit de backoffice.

DASHBOARD

Elke medewerker kan zijn eigen persoonlijke dashboard inrichten en de voor zijn rol relevante informatie tonen op de gewenste manier.

Op elk niveau van de organisatie kan zo snel inzicht worden gegeven in de eigen taken of werkgebied.

FORMULIEREN

Corporaties kunnen met WocasOnline formulieren samenstellen zodat een ambulant medewerker niet met een dikke stapel papier onder z’n arm op weg moet. Voortaan kan alles gestructureerd via digitale formulieren worden vastgelegd. Ook bij formulieren kunnen foto’s worden vastgelegd, kan een afschrift van dat formulier naar de huurder worden gestuurd en kunnen huurders digitaal ondertekenen.

BEDRIJFSREGELS

Inrichtbare bedrijfsregels in WocasOnline maken dat medewerkers worden ondersteund met adviezen en slimme automatisering.  

In WocasOnline is duidelijker te zien wat het beleid van de corporatie is en hoe bepaalde beslissingen tot stand zijn gekomen. Dit maakt het voor de medewerkers en de huurders helder waarom iets wel of niet van toepassing is.

Documenten/Dossier

Ondanks dat we steeds vaker digitaal gaan werken willen we toch graag onze dossiers op orde hebben. Naast het beschikbaar hebben van alle relevante documenten bij huurders, eenheden en complexen via onze uitgebreide documentenbeheer module hebben wij ook zaakgericht werken geïntegreerd. U kunt mijlpalen inrichten voor processtappen en daarmee medewerkers helpen met een juist geprioriteerde to do lijst.

Relaties

Voor het beheren van relaties bieden wij een klantenkaart met CTI integratie waarin uw medewerkers alle informatie over contacten met een huurder in één oogopslag kunnen zien en muteren. Afhankelijk van de rol kan de getoonde informatie optimaal worden afgestemd op de behoeftes.

Voor een soepele integratie met een huurderportaal bieden wij een omvangrijk palet aan webservices voor het opvragen en muteren van gegevens.

Onderhoud

In Wocas kunt u gemakkelijk reparatieverzoeken vastleggen en werkbonnen naar de aannemers of interne dienst sturen. In 2019 werken we aan de ketenintegratie met aannemers volgens de KOVRA standaard en voor de kleinere aannemers hebben wij een aannemersportaal beschikbaar.

Tevens bieden wij een aannemersagenda waar zij hun beschikbaarheid kunnen opgeven. We hebben ook een integratie met Ortec’s OSP en FMS van Sigmax.

Daarnaast kunt u inkoopcontracten, garanties en verzekeringen vastleggen en verwerken het proces en de financiële afhandeling.

Vastgoed en Projecten

Uiteraard biedt Wocas een goed overzicht van uw vastgoed. Eenheden en complexen worden gemakkelijk beheerd en overzichtelijk gepresenteerd aan uw medewerkers. U kunt eenvoudig informatie opvragen bij het Kadaster en vastleggen in Wocas met onze BAG module. Voor het beheren van uw planmatig onderhoud en meerjarenbegroting hebben wij een geïntegreerde projecten module waarmee u gelijk de uit te voeren opdrachten en taken kunt aanmaken in Wocas.

Overeenkomsten

Voor het maken van contracten hebben wij een eenvoudige wizard waarmee u in een aantal stappen een nieuwe overeenkomst aanmaakt.

Wocas regelt ook de maandelijkse prolongatie en voorziet in een uitgebreide module voor levering en diensten (servicekosten).

De jaarlijkse huurverhoging heeft natuurlijk altijd onze aandacht om deze conform de laatste wetgeving op tijd uit te voeren. Alle acties met een financiële afhandeling worden dankzij een integratie met een financiële applicatie ook boekhoudkundig netjes verwerkt, zodat er een sluitende financiële administratie is.